Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ…

Είναι γνωστό ότι οι κουλτούρες διαφόρων πολιτισμών έχουν, πολλές φορές, κοινές ρίζες. Είναι γνωστό, π.χ., ότι η ελληνική μυθολογία έχει δανειστεί πολλά πρόσωπα και μύθους από τη μυθολογία των Ασσυρίων και τη σανσκριτική εποποιία. Πολλοί από τους θεούς του Ολύμπου είναι πρόσωπα που αναφέρονται στις μυθολογίες των παραπάνω πολιτισμών. Η εβραϊκή μυθολογία, επίσης, έχει κοινά στοιχεία με τα ινδικά έπη Μαχαμχαράτα και Ραμαγιάνα. Με τη σειρά τους πολλές μυθολογίες ευρωπαϊκών λαών έχουν επηρεαστεί τόσο από τις μυθολογίες αυτές, όσο και από την ελληνική μυθολογία, π.χ. πολλές ιστορίες της γερμανικής μυθολογίας που τυχαίνει να γνωρίζουμε μέσα από το "Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν" του Βάγκνερ παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες με μύθους της ελληνικής μυθολογίας και παράδοσης. Ακόμη και τα μνημεία των διαφόρων πολιτισμών παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες· δείτε, π.χ. το παρακάτω απόσπασμα από τη ζωφόρο του Παρθενώνα:



Πολλά σανσκριτικά μνημεία ακολουθούν παρόμοια αρχιτεκτονική που βασίζεται στη ινδική μυθολογία. Είναι, π.χ., εκπληκτική η ομοιότητα που παρουσιάζει η ζωφόρος του Παρθενώνα με τη ζωφόρο του Γαμιστρώνα:


7 σχόλια:

  1. Επηδεί τηνχάνω ζεχνοκρητικός του πολιτισμού των Αρχαίων Αχαιών, πεητρέψτε μου να αποκαταστύσω μια ιστορική ανακρύβια της ως-σανο αναπαράστυσης, που σημειωπέον ΔΕΝ την α φορούσαν στα ζώα της ζωφόρου του Παρθενώνα, αλλά στις κωλόνες του θεού Ακώλλωνα. Στις γιορτές περι πάτου οι αρχαίοι Ασσύριοι, Αιγύπτιοι και Αγύρτιοι περιπατούσαν δίπλα στα ζώα που μετέφεραν σπονδές, απεοδίδοντας τιμές στους θεούς του περιπάτου, όπως αναφέρει στα σκείμενά του ο Οπισίοδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρε Φίλε (ανώνυμε),
    Τι Αγύρτιοι ήταν αυτό;;; Δεν ήταν αγύρτες οι άνθρωποι… Αιγύπτιοι ήταν! Ένα όνομα που καθιερώθηκε από την ιδιότητα της βασίλισσας Κλεοπάτρας να ζει ολημερίς κι ολονυχτίς -η παλιοκατσίκα- ανάσκελα! (Αίγα+ύπτια) και μάλιστα με τα πόδια σταθερά ανοιχτά, μέχρι που έπαθε αγκύλωση!
    (Όσοι έχουν επισκεφθεί το μουσείο της Αιγ-ύπτιας βασίλισσας, λένε πως η σαρκοφάγος της χτίστηκε σε σχήμα Υ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε,
    Η ορθογραφία σου και οι λέξεις που χρησιμοποιείς δεν θυμίζει τεχνοκριτικό, αλλά …πλακατζή χα χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλοι ανώμαλοι ήταν. Οι Έλληνες προτίμησαν να σκοτώσουν τις Αμαζόνες αντί να τις πηδήξουν (είτε επειδή αυτές δεν τους κάθονταν είτε επειδή αυτοί είχαν καλύψει τις ανάγκες τους μεταξύ τους) καθιερώνοντας το σύνθημα Make war not love, οι δε Ινδοί προτίμησαν να πηδήξουν τα άλογα (αποδεικνύοντας ότι ο σκύλος μπορεί να είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου, αλλά το άλογο είναι στην κυριολεξία ο καλύτερος σύντροφος του πολεμιστή). Και σύμφωνα με το δημοτικό τραγούδι, και οι Κολοκοτρωναίοι τα ίδια έκαναν, απλά εμείς ήμασταν πολύ σεμνότυφοι και δεν αναπαραστήσαμε την Ελληνική Επανάσταση ρεαλιστικά.


    Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά κι ο ήλιος στα λαγκάδια,
    λάμπουν και τ' αλαφρά σπαθιά των Κολοκοτρωναίων,
    που 'χουν τ' ασήμια τα πολλά, τις ασημένιες πάλες,
    τις πέντε αράδες τα κουμπιά, τις έξι τα τσαπράζια,
    οπού δεν καταδέχονται τη γη να την πατήσουν.
    Καβάλα τρώνε το ψωμί, καβάλα πολεμάνε,
    καβάλα πάν' στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε,
    καβάλα παίρν' αντίδερο απ’ του παπά το χέρι.
    Φλουριά ρίχνουν στην Παναγιά, φλουριά ρίχνουν στους άγιους,
    και στον αφέντη το Χριστό τις ασημένιες πάλες.
    "Χριστέ μας, 'βλόγα τα σπαθιά, 'βλόγα μας και τα χέρια".

    Υ.Γ. Η σκηνή της Αμαζονομαχίας δεν είναι από τη ζωφόρο του Παρθενώνα (η ζωφόρος του Παρθενώνα απεικόνιζει την πομπή των Παναθηναίων)αλλά από αυτήν του ναού του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες της Αρκαδίας (την οποία ζωφόρο, παρεμπιπτόντως, δεν διεκδικήσαμε ποτέ κι ας βρίσκεται σε παράπλευρη αίθουσα των "Ελγινίων")
    http://www.beazley.ox.ac.uk/CGPrograms/Context/Script/BassaeFriezeA108.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παιδιά, σόρι για την παραπληροφόρηση, δηλαδή που σας τη φόρεσα για έναν παρά, αλλά ένεκα ποιητική αιδοία δηλαδή κι εγώ άνθρωπος είμαι, πώς να ταιριάξω και την εικόνα και τον Παρθενώνα και το Γαμιστρώνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. It's ok Panos. Απλά, να μάθουν όλοι οι προλιλίσαντες πως στην Αίγυπτο και στην Αφρική γενικότερα, οι άνθρωποι περπατούν τεράστιες αποστάσεις, χωρίς να χρησιμοπηδούν τα άλογα, που τα έχουν μόνο για "συντρόφους". Οι αφρικανοί χρησιμοποιούν τα πόδια τους. Όλα! Κι όταν κουράζονται, ξεκουράζουν το ένα πόδι, σηκώνοντάς το ψηλά και περπατούν με τ' άλλα δύο. Χαρακτηριστική περίπτωση ο walkaman.jpg Αμάν Μασετρελανσιέ, που για να μην "κουρντίσει την κιθάρα" παίζει σε σόλο πιπέτο, το περίφημο "These bootsa re made for walkin" σε μουσική Χάρυ Μπελαπόντε.
    Ε, και πούστε... Κρατάτε και μια πισινή, δηλ. έχετε το νού σας, διότι
    "One of these days these bootsa re gonna walkωλοver you..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Takis7109, δεν είμαι πλακατζής. Τις καθημερινές δουλεύω σε ένα εκδοτικό οίκο με ανοχή στις εκδιδόμενες εκδόσεις. Τα Σάββατα περνάω πλακάκια σε WC και τσι Κυριακές, μετά την εκλεισία, δουλεύω σερβιετόρος σ' εκεντρικό μαχαζή τση καβάλας. ΖεχνωΚρητικός αίγινα γιατί τα λεφτά πουστη δουλειά αυτή βγάζω προς το τζιν, ίσα που τα φέρνω βόλτα στο πάρκο τσι γειτονιάς, για να σπουδάσω τσι κόρες μου πουτσ' αρέσει το διάβυσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή