Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Ο ΠΙΘΟΣ ΤΩΝ ΔΑΝΑΪΔΩΝ

Όσον αφορά αυτό το περίφημο πιθάρι με τις χίλιες τρύπες, που παλεύουμε να το γεμίσουμε, αλλά φυσικά δεν πρόκειται να γεμίσει ποτέ, έχω κάποια νέα από τη χθεσινή Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

  • Η «δημοτική επιχείρηση» ΔΑΕΜ του Δήμου Αθηναίων (ουσιαστικά πρόκειται για την μηχανογράφηση του Δ.Α.) ζήτησε και πήρε μέσα στο Γενάρη του 2010, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, πάνω από 4.000.000€ για «έργα» που θα κάνει φέτος. Τα έργα αυτά είναι παρόμοια με αυτά που κάνουμε κι εμείς στο Δήμο Θεσσαλονίκης με πολύ μικρότερο κόστος, π.χ. η ΔΑΕΜ παίρνει φέτος 800.000€ για αναμόρφωση του Computer Room, ενώ το προσωπικό του Δ.Θ.  επιμελείται παρόμοιες εργασίες με σχεδόν μηδενικό κόστος.
  • Το ΙΚΑ έχει ξοδέψει, από το 1998 μέχρι σήμερα, πάνω από 100.000.000€ για τη μηχανογράφησή του, αλλά όχι μόνο δεν λειτουργεί καλύτερα από το 1998, αλλά πολύ χειρότερα. Φυσικό είναι, αφού όταν μηχανογραφείς το χάος, απλώς το πολλαπλασιάζεις. ΠΡΩΤΑ πρέπει να αλλάξουν οι δομές του συστήματος και ΜΕΤΑ κάνεις μηχανογράφηση. Αλλιώς δημιουργείς ένα τέρας το οποίο πρέπει να το ταΐζεις συνεχώς με λεφτά και εργατοώρες για να το κάνεις όλο και πιο αδηφάγο. Οι αρμόδιοι για την παραλαβή του έργου υπάλληλοι του ΙΚΑ, δεν παραλαμβάνουν το έργο καθώς δεν πληροί τους όρους (φυσικό ήταν, ποιους όρους, αφού κανένας δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς πρέπει να μηχανογραφηθεί και πώς), ενώ οι εταιρείες που λυμαίνονται τα σχετικά κονδύλια (βλέπε Ιντρακόμ) ζητάνε όλο και περισσότερα χρήματα για συντήρηση και συγχρονισμό του έργου με τις τρέχουσες απαιτήσεις, οι οποίες όμως αλλάζουν διαρκώς!
Αυτά…

4 σχόλια:

  1. άσχετο αλλά μπορεί κάποιος να μου πει ποιά ήταν η τύχη της Υπερμήστρας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άκου λοιπόν να μαθαίνεις:

    ...
    Φθάνοντας στο Άργος ο Δαναός ζητάει από τον βασιλιά του Άργους Πελασγό άσυλο, προβάλλοντας ως επιχείρημα τους συγγενικούς τους δεσμούς και την κοινή καταγωγή τους από την Ιώ. Ο Πελασγός τους δίνει άσυλο και ο Δαναός και οι κόρες του μένουν στο Άργος. Όμως, αμέσως μετά την παροχή του ασύλου, οι επίμονοι και απειλητικοί γιοί του Αίγυπτου έφθασαν με το πλοίο τους στο Άργος. Ο Δαναός προσποιείται ότι δίνει τη συγκατάθεση του για τον γάμο, χωρίς ωστόσο να το θέλει πραγματικά. Τότε, πατέρας και κόρες σκέφθηκαν ένα απαίσιο τέχνασμα. Ο Δαναός έδωσε σε κάθε κόρη του ένα εγχειρίδιο. Όταν ήλθε η νύκτα του γάμου, οι σαρανταεννέα νύφες σκότωσαν τους συζύγους τους. Μόνο μία, η Υπερμήστρα, η μοναδική που συγκινήθηκε από την επαφή με έναν έφηβο, τον ερωτεύτηκε και δεν τον σκότωσε. Όμως, με τον έρωτα της αυτόν αποδείχθηκε άπιστη στον πατέρα της και τις αδελφές της. Η στάση της Υπερμήστρας ήταν απόλυτα σύμφωνη με τη φύση της. Αλλά ο Δαναός θύμωσε, την έκλεισε στη φυλακή και αποφάσισε να δικασθεί. Γύρω από το δικαστήριο αυτό στρέφεται η υπόθεση των "Δαναΐδων" του Αισχύλου.
    Η Υπερμήστρα, δεχόμενη τη θηλυκότητα και τη μητρότητα, θεμελιώνει τη βασιλική δυναστεία από την οποία θα προέλθει τόσο ο Προμηθέας, όσο και ο Ηρακλής. Αντίθετα, οι άλλες Δαναΐδες, οι οποίες αρνήθηκαν τη βιολογική τους αποστολή, καταδικάστηκαν από τους Ολύμπιους θεούς να προσπαθούν να γεμίζουν στον Άδη το απύθμενο δοχείο δίπλα από τον Σίσυφο, ο οποίος είχε το δικό του γνωστό μαρτύριο. Τα απύθμενα δοχεία των Δαναΐδων που ποτέ δεν γεμίζουν αποτέλεσαν παροιμιώδη έκφραση της μάταιας προσπάθειας.
    ...

    Επομένως, μην το ψάχνεις. Και με τα πέντε φυλακή και με τα δέκα μέσα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάνο και άγνωστε φίλε,
    Όπως ξέρετε η Ιστορία επαναλαμβάνεται. Γνωστός Αθηναίος οικοπεδοφάγος, ονόματι Όμηρος, προκειμένου να πάρει ο ίδιος ένα πριόνι και να πριονίσει τα δέντρα της Αθήνας, ζήτησε από τον Ομέρ Πριόνη να το κάνει αυτός, με αντάλλαγμα τη χρηματοδότηση της μηχανονογράφησης του Δήμου. Ο σαχλαμάνης δήμαρχος δέχτηκε υπό δύο όρους:
    Πρώτον· τα κομμένα δέντρα θα έμπαιναν σε διακοσμητικα πιθάρια εν μέσω γλεντιού, και
    Δεύτερον· ως πιθογλέντης θα ζητούσε υπερβολική μίζα, όπως πάντα, για το καλό των Αθηναίων και των Αθηναΐδων.
    Μετά το κλείσιμο αυτής της συμφωνίας, το γεγονός αυτό έμεινε στην Ιστορία ως:
    Ο Πίθος των Αθηναΐδων, με πρωταγωνίστρια την Υπερμίζα.
    Σας κάλυψα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μωρέ μας κάλυπθεθ και με το παραΠάνο! Πάντωθ δεν είναι καθόλου θωθτό να λεθ τον θαχλαμάνη πιθογλέντι. Ντροπήθ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή